Slider
27
Lutego

Wełniana niewełniana marynarka z ZARY

W internetowym sklepie ZARA znaleźć można marynarkę z chłodnej wełny. Niby nic szczególnego, ale jeśli  rozwiniemy link z jej składem okazuje się, że materiał nawet nie leżał obok wełny. Marynarka uszyta jest z poliestru i elastanu.

No cóż, taka “pomyłka” może zdarzyć się każdemu, nawet najlepszym. Jednak to, co martwi w tej sprawie, to fakt, że jest to kolejny produkt wprowadzający klienta w błąd.

Kilka miesięcy temu było głośno o kaszmirowych szalach ZARY, które jak się okazało nie były zrobione z kaszmiru, ale pochodziły z Kaszmiru. Taka niewinna gra słów….

Jakie są konsekwencje takiej polityki firmy?

Zgodnie z zapisami ustawy o warunkach sprzedaży konsumenckiej: “Sprzedawca dokonujący sprzedaży w Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany udzielić kupującemu jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji”

Jeśli przedstawione informacje nie spełniają tych kryteriów, wówczas odpowiada on wobec swojego klienta za towar niezgodny z umową.

Zgodnie z art 8 w/w ustawy w takiej sytuacji “kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe”. Wówczas klient może zażądać zwrotu pieniędzy, ale ma on też prawo  domagać się stosownego obniżenia ceny!

Warto pomyśleć o takim rozwiązaniu.

 

 

{ 1 komentarz… przeczytaj go poniżej albo dodaj swój }

Saphin Luty 28, 2013 o 11:20

Świetnie, że o tym Pani wspomina, bo już kilka razy zdarzyło mi się na stronie ZARY znaleźć taką „wpadkę”, od tego czasu nie lubię robić zakupów na ich stronie. Moim zdaniem to jest perfidne okłamywanie klientów.
Pozdrawiam

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: