Slider
7
Marca

salony Wólczanki przyjazne klientom

W marcu firma consultingowa Daymaker opublikowała raport dotyczący jakości obsługi w sieciach handlowych. Tajemniczy klienci zwracali uwagę i punktowali między innymi: powitania klientów, aktywny kontakt, badania o preferencje, wskazywanie korzyści i zalet, propozycje przetestowania produktu, jego znajomość, a także zaangażowanie i zainteresowanie pracowników obsługi klientem.

Wyniki przeprowadzonego badania wskazały, że siecią odzieżową, która może się w chwili obecnej poszczycić najlepszą jakością obsługi klienta jest Wólczanka, która uzyskała aż 97 punktów (na 100 możliwych).

Najgorszy wyniki należą natomiast do sieci C&A, Tally Weijl, Reserved i H&M.

Wśród sieci obuwniczych najwyższy wynik uzyskała Bata (82 pkty), zaś najgorszy CCC (48).

Autorzy raportu wskazują, że odnotowali poprawę we wszystkich obszarach obsługi klienta – od witania klientów wchodzących do sklepu po działania sprzedażowe oraz zakończenie spotkania z klientem, w porównaniu z badaniami w latach ubiegłych. Poprawę wyników stwierdzono zwłaszcza w zakresie nawiązywania aktywnego kontaktu z klientem, zadawania pytań otwartych oraz proponowania konkretnego produktu.

Jednakże  punkty sprzedaży detalicznej nadal osiągają kiepskie rezultaty, jeśli chodzi o sprzedaż dodatkową oraz wpływanie na podjęcie przez klienta decyzji zakupowej.
Co ciekawe okazało się również, że ponad 34% klientów nadal nie zostaje zauważonych bądź przywitanych po wejściu do sklepu.
Opublikowane raport jest nie tylko bardzo ciekawy, ale zwraca uwagę na niezwykle istotny aspekt prowadzenia biznesu, jakim jest obsługa klienta. zasada jest bowiem, że nawet jeśli firma ma najlepszy produkt, ale nie potrafi usatysfakcjonować klienta, nie ma racji bytu na rynku.

W Polsce niestety wciąż za mało uwagi zwraca się na ten aspekt prowadzenia przedsiębiorstwa.

 

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: