Slider
28
Maja

E- biznes w ofensywie.

We wcześniejszych wpisach przybliżyłam Wam temat prowadzenia działalności w internecie.

W ostatnim czasie w sposób znaczny zanotowano wzrost ilości sprzedawców odzieży,  którzy przenieśli prowadzone przez siebie sklepy do internetu bądź, którzy obok tradycyjnego punktu sprzedażowego prowadzą sprzedaż wirtualną. Na wirtualny rynek weszli giganci branżowi upatrując w sprzedaży internetowej nowe możliwości oraz oczywiście zysk.

E-handel  stawia przedsiębiorcom nie tylko nowe możliwości, ale także nowe wyzwania. Sprzedaż towarów klientom bez ograniczeń czasowych i terytorialnych przy zminimalizowanych kosztach prowadzenia działalności gospodarczej stanowi – ponad wszelką wątpliwość – nową jakość na rynku mody.

Prowadzenie tego rodzaju e-działalności obwarowane jest znaczną liczbą regulacji wewnętrznych, które opisywałam we wcześniejszych wpisach.

E-butik daje szansę przedsiębiorcy do zaoferowania swoich towarów szerszej liczbie klientów przy zmniejszeniu kosztów prowadzonej działalności. Dla klientów zakupy w internecie są atrakcyjne z uwagi na niższą cenę oraz zazwyczaj szeroką dostępność wszelkich odmian danego towaru.

Przedsiębiorca, który zamierza prowadzić wirtualny butik powinien zadbać przed jego uruchomieniem o stworzenie spójnych i zgodnych z prawem wewnętrznych regulacji. Nadto jest zobowiązany zagwarantować ochronę danych osobowych klientów.

Konsument natomiast musi pamiętać, iż hasła sklepów internetowych gwarantujące możliwość zwrotu towaru oraz pokrywania kosztów wysyłki towaru w przypadku jego zwrotu bądź reklamacji przez sprzedawcę nie stanowią ukłonu w jego stronę a jedynie potwierdzają jego prawa. W następnym wpisie  rozwinę ten wątek.

I tak w kwietniu 2013r został uruchomiony internetowy sklep marki Reserved. Spółka LPP już informuje o zadowalających wynikach ze sprzedaży internetowej. Marka Simpel- osiąga już natomiast ok 10% całego obrotu z wirtualnej sprzedaży. Gino Rosi chwali sobie internetowy handel z uwagi na możliwość dotarcia do odbiorców z miast, w których spółka nie ma uruchomionej placówki stacjonarnej. Kolejnym gigantem przymierzającym się do uruchomienia e-sklepu jest CCC, który otwarcie planuje na 2014 rok.

Tymczasem, aby pozostać w temacie, odsyłam Was do artykułu opublikowanego na stronie Pulsu Biznesu, w którym przeczytacie o markach rozpoczynających biznes w internecie oraz o wzroście ilości transakcji dokonywanych wirtualnie. Polecam artykuł serdecznie. Link poniżej:

http://archiwum.pb.pl/3146064,30278,firmy-polubily-ubieranie-w-sieci

 

{ 1 komentarz… przeczytaj go poniżej albo dodaj swój }

Łukasz Lipiec 8, 2013 o 11:44

Zastanawiam się jak kolejne regulacje Unijne wpłyną na e-biznes, te obostrzenia raczej nie są korzystne dla rozwoju biznesu – jakie jest wasze zdanie na ten temat?

Pozdrawiam
Łukasz z http://www.iurico.pl

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: